Права людини (дитини)

Юний друг, чи знаєш ти, що Організація Об’єднаних Націй у  Всесвітній декларації прав людини проголосила, що діти мають право на особливий захист, турботу і допомогу.

Для початку нагадаємо, що дитиною є кожна людська істота до досягнення 18-річного віку. Всі діти, народжені у шлюбі або поза шлюбом, повинні користуватися однаковим соціальним захистом. (Всесвітня декларація прав людини. Стаття 25).

Дитина має право:

Право на життя. Право на ім’я.

Право на громадянство.

Право на відсутність дискримінації.

Право на свободу совісті і релігійних переконань.

Право на життя з батьками.

Право на працю.

Право на відпочинок.

Право на захист життя та здоров’я.

Право на освіту.

Право на відсутність рабства.

Право на житло.

Право на свободу слова.

Право на отримання іннформації.

Право користування досягненнями культури.

Право створювати сім’ю.

Право участі у науково-технічній та художній творчості.

     Народившись, дитина отримує право на громадянство, має право жити і виховуватися у сім’ї, знати своїх батьків, отримувати від них захист своїх прав і законних інтересів. На ім’я дитини може бути відкрито рахунок у банку.

Півторарічний громадянин має право відвідувати ясла.

Трьохрічний громадянин  має право відвідувати дитячий садок.

Шестирічний громадянин має право:

  • відвідувати школу;
  • самостійно заключати дрібні побутові угоди.

Десятирічний громадянин: 

  • дає згоду на зміну свого імені та прізвища;
  • дає згоду на своє всиновлення або передачу в прийомну родину, або  відновлення батьківських прав своїх батьків;
  • висловлює свою думку про те, з ким із його батьків, після розірвання шлюбу,він хотів би жити;
  • має право бути заслуханим у ході будь-якого судового або адміністративного розгляду;
  • може вступати в дитячі суспільні об’єднання.

 Чотирнадцятирічний громадянин: 

  • може вибирати місце проживання (за згодою батьків);
  • має право за згодою батьків укладати будь-які угоди;
  • має право самостійно разпоряджатися своїм доходом, зарплатою, стипендією;
  • здійснювати свої авторські права, як результат своєї інтелектуальної діяльності;
  • може отримати дозвіл взяти шлюб у вигляді виключення, якщо склалися особливі обставини (при цьому наступає повна дієздатність);
  •  допускається вступ на работу з дозволу батьків (на легку працю не більше 4 годин у день);
  • має право вимагати відміни усиновлення;
  • може навчатися водінню мотоцикла;
  • має право управляти велосипедом під час руху дорогами;
  • несе карну відповідальність за деякі злочини;
  • несе майнову відповідальність по укладених угодах, а також за заподіяну майнову шкоду;
  • може бути виключений зі школи за порушення.

 П’ятнадцятирічний громадянин має право вступу на роботу (24 годинний робочий тиждень).

 Шістнадцятирічний громадянин має право:

  • отримати паспорт;
  • взяти шлюб при наявності поважних причин;
  •  управляти мопедом при їзді по дорогах;
  • навчатися водінню автомобіля на дорогах в присутності інструктора;
  • заключати трудовий договір (контракт), рабочий тиждень не повинен перебільшувати 36 годин;
  •  підлягає адміністративній та карній відповідальності за правопорушення.

Сімнадцятирічний громадянин підлягає початковому ставленню на військовий облік (видається приписне свідоцтво).

У 18 років настає повна дієздатність громадянина. Отримує всі права та накладає на себе будь-які обов’язки.

Міжнародно-правові стандарти прав дитини.

 ООН

1.     Декларація про соціальні і правові принципи, щодо захисту благополуччя дітей, особливо при передачі дітей на виховання та їх усиновлення на національному і  міжнародному рівнях від 03.12.1986 р.

2.     Керівні принципи ООН для попередження злочинності серед неповнолітніх  (Ер-Ріядські керівні принципи) від 14.12.1990 р.

3.     Мінімальні стандартні правила ООН, щодо відправлення правосуддя у відношенні  неповнолітніх (Пекінські правила) від 29.12.1985 р.

4.     Конвенція про права дитини від 20.11.1989 р.; вступила в силу 02.09.1990 р.

5.     Декларація про захист жінок і дітей у надзвичайних обставинах і в період озброєних  конфліктів від 14.12.1974 р.

6.     Віденська декларація і програма дій (1993 р.).

7.     Декларація прав дитини від 20.11.1959 р.

8.     Всесвітня декларація про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей  від 30.09.1990 р.

Рада Європи

1.   Європейська соціальна хартія від 18.10.1961 р.

2.   Європейський Союз

3.    Хартія Європейського Союзу про основні права від 07.12.2000 р.

    Захист прав дитини в Україні

1.    Конституція України

2.    Закон України «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 р.

3.    Закон України «Про молодіжні і дитячі суспільні організації» від 01.12.1998 р.

4.    Закон України «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю» від 21.06.2001 р.

5.    Закон України від 21.11.1992 р. «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» .

6.    Закон України  «Про освіту» від 23.05.1991 р.

7.    Закон України «Про допомогу соціальному становленню і розвитку молоді в  Україні» від 05.02. 1993 р.

8.    Закон України «Про органи і служби для неповнолітніх і спеціальні установи  для неповнолітніх» від 24.01.1995 р.

9.    Громадянський кодекс Української РСР.

10.  Сімейний кодекс України.

11.  Карний кодекс.

12.  Декларація про загальні положення державної молодіжної політики України.

     У роботі над сторінками «Правознайки» нам допомагала книга:

     Правове положення неповнолітніх в Україні. Збірник нормативних актів [Текст] / Уклад. : В. Л. Кройтор, В. Ю. Євко. – Х. : Еспада, 2002. - 576 с. 

 

 

 

Учнівське самоврядування

Одним із основних завдань органів управління системою професійно-технічної освіти (Закону України „Про професійно-технічну освіту”) є сприяння розвитку самоврядування у навчальних закладах, активізація молодіжного руху за здоровий спосіб життя та поширення кращого досвіду з профілактики запобігання негативним проявам серед дітей і молоді.

Актуальність учнівського самоврядування зумовлена необхідністю виховання особистості, яка володіє не тільки певною сумою знань, умінь та навичок, але й має здатність активно включатися у демократичні процеси, що відбуваються в нашій країні.

 Учнівське самоврядування є універсальною формою активності учнів, яку можна з однаковим успіхом вважати, як засобом життя учнівського колективу, так і прикладом творчої самореалізації особистості. Самоврядування забезпечує участь учнів у різноплановій, різноманітній та глибоко змістовній роботі навчального закладу, притягує їх до управління справами колективу, допомагає їм зрозуміти свої права та обов’язки, формує у них почуття керівника спочатку у групі, а потім в училищі, місті, державі.    

Рада учнівського самоврядування створена і діє на принципах добровільності і гласності, гуманізму, демократичності, зорієнтованості на позитивні соціальні дії, самостійності, рівноправності його членів.

         Рада керується у своїй діяльності Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законом України „Про молодіжні та дитячі громадські організації", чинним законодавством.


Президент парламенту: Козлюк Тетяна (гр. 307)

Заступники: Якімовський Роман (гр. 108), Дмитрів Юлія (гр. 307) 

Відповідальні за центри:

  • центр "Порядок і дисципліна" - Копитко Василь (гр. 301)
  • центр "Милосердя" - Мартинюк Марта (гр. 307)
  • центр "Спортсмет" - Добуш Тарас (гр. ТУ 1.1)
  • центр "Правозахисник" - Павлишин Оксана (гр. 207)
  • центр "Відпочинок" - Дмитрів Юлія (гр. 307)
  • "Пресцентр" - Кулик Анна (гр. 307)

Акції проведенні учнівським самоврядуванням:

  • Участь учнівського самоврядування у святі "Знайди собі друга"
  • Свято вчителя. Конкурс квіткових композицій "Тобі вчителю"
  • Святкова програма, яку підготували члени учнівського парламенту, присвячена Дню студента.
  • Осіння толока. Операція "Листя".
  • Рейди-перевірки санітарного стану кімнат у гуртожитку, де проживають учні.
  • День Святого Миколая. Акція "Зроби добро". Збір коштів та іграшок для дітей-сиріт.
  • День Валентина. Конкурс на кращу валентннку, газету, серед груп І,ІІ,ІІІ курсів і груп ТУ.

 

 

 


 

Художня самодіяльність та гурткова робота

Організації змістового дозвілля учнів, розвитку їх інтересів і творчості сприяє залучення їх у гуртки художньої та технічної творчості, у клуби за інтересами, спортивні секції, художні гуртки. 

 

Протягом останніх років училище є постійним учасником: заключних концертів в рамках обласного огляду-конкурсу художньої самодіяльності " Творчості проміння золоте ", інтелектуального змагання з «Брейн-рингу», в обласних, районних і Всеукраїнських конкурсах професійної майстерності, виставок, фестивалів тощо. 

Учасники художньої самодіяльності завоювали ГРАН-ПРІ в конкурсі художнього читання прози та поезії «Золоте крило -2015 »

     

  • 1  місце: драматичний гурток «Спадщина» в конкурсі театрального мистецтва «Арт і ШОК-2015 ».
  • 1 місце: гурток циркового мистецтва в конкурсі театрального мистецтва «АРТ і ШОК-2015».
  • 1 місце: вокальний ансамбль хлопців в конкурсі виконавців «Оксамитові барви-2015»
  • 2 місце: ляльковий театр в конкурсі театрального мистецтва «Арт і ШОК-2015»

          

 З місце: Гула Таня в конкурсі виконавців «Оксамитові барви-2015» Грамота за активну участь у Обласному Фестивалі технічної творчості. Грамота за активну участь в інтелектуальній грі «Що? Де? Коли?» на Кубок Львівського державного Будинку техніки (команда «Янтар») Грамота за активну участь у  16-му чемпіонаті з інтелектуальної гри «Брейн-ринг» серед ПТНЗ Львівської області.