Конкурси фахової майстерності

2-3березня 2011 року проходив конкурс ІІ тур Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів ПТНЗ з професії «Кондитер». Кондитерські вироби супроводжують нас по життю. Їх смак знайомий кожному з раннього дитинства. І чим дорослішими ми стаємо, тим гостріше відчувається в організмі дефіцит «гормону щастя», який містять торти, карамель та інші ласощі.
Марципанові квіти, шоколадні картини, заквітчані короваї... Різнобарв’я кондитерських виробів продемонстрували учасники конкурсу фахової майстерності з професії «Кондитер», у якому учениця нашого навчального закладу Бариляк Галина Миронівна зайняла 7 місце.

12-15квітня 2011 року на базі Перемишлянського професійного ліцею було проведено обласний конкурс фахової майстерності серед учнів ПТНЗ з професії «Штукатур». Умови конкурсу передбачали виконання завдань з професійно-теоретичного циклу та виконання практичного завдання.
Теоретичний тур передбачав перевірку професійно-теоретичних знань з предметів: «Матеріалознавство», «Технологія штукатурних робіт (спецтехнологія )», «Охорона праці». «Читання креслень» та включав виконання тестових завдань, на персональному комп’ютері і завдання розрахункового характеру. Максимальна кількість балів за теоретичний тур — 60 балів.

Практичний тур передбачав два завдання:
1)Виконання високоякісної штукатурки по маяках;
2)Виконання декоративної штукатурки типу «Короїд».
І учень нашого навчального закладу Стасів Юрій Петрович у даному конкурсі посів 4 місце, де із 300 балів отримав 212,5.

16 ?17 лютого 2012р. на базі Новояворівського професійного ліцею проведено обласний конкурс фахової майстерності серед учнів ПТНЗ, які навчаються професії «Слюсар з ремонту автомобілів».
Умови конкурсу передбачали виконання теоретичного та практичного турів.
Теоретичний тур полягав в перевірці професійно-теоретичних знань з предметів : «Будова і експлуатація автомобілів», «Охорона праці», «Технічне обслуговування і ремонт автомобілів», " Матеріалознавство«, «Технічне креслення», «Допуски та технічні вимірювання» шляхом тестування (100 питань).

Обласний конкурс професійної майтерності професії

Практичний тур полягав у виконанні завдань:

  1. виготовлення натяжного гвинта слюсарної ножівки, розбирання;
  2. дефектування та складання переривника-розподільника;
  3. розбирання, дефектування та складання карбюратора;  

На підставі рішення журі II етапу Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів ПТНЗ перше місце посів учень Новояворівського професійного ліцею Ковалик Володмимр Миколайович, який з 19 по 23 березня 2012 р. брав участь у III етапі Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів ПТНЗ з професії " Слюсар з ремонту автомобілів" , який проводився на базі Чернівецького машинобудівного ліцею і увійшов у десятку найкращих учнів України, а саме посів 8 місце.

У лютому 2012 року проходив обласний конкурс фахової майстерності серед учнів ПТНЗ Львівської області з професії «Монтажник гіпсокартонних конструкцій», у якому учень нашого навчального закладу Калитка Ярослав Ярославович зайняв 2 місце.

У березні 2012 року проходили ліцейні конкурси фахової майстерності серед учнів випускних груп. Відповідно до умов конкурсів була підготовлена матеріально — технічна база, розроблені критерії оцінювання знань, вмінь і навичок учнів, як теоретичної, так і практичної підготовки. Результати конкурсів свідчать про те, що його учасники добре оволоділи обраними професіями. Призові місця зайняли такі учні:

професія «Слюсар з ремонту автомобілів, водій автотранспортних засобів категорії «В» і «С»
І Ковалик Володимир група ЗО1
II  Козак Олег                     група ЗО1
III Сава Василь                    група ТУ-1.1

Конкурс професійної майстерності Слюсар з ремонту автомобілів

професія «Електрогазозварник» група 303
I    Батіг Михайло
II   Родич Володимир
III  Стельмах Павло

Батіг Михайло

професія «Столяр будівельний, тесляр» група 304
I    Тишик Олег
II   Гаврилів Юрій
III  Деркач Степан

Тишик Олег

професія «Монтажник гіпсокартонних конструкцій»
I    Ільчишин Ігор             група ТУ-4.1
II   Захарко Олег              група ТУ-4.1
III  Івашко Роман              група ТУ-4.1

Ільчишин Ігор

професія «Кухар, кондитер» гр.308
I       Лозинська Марія
II      Школик Ольга
III     Сеймівський Микола

Конкурс професійної майстерності

професія «Оператор комп»ютерного набору»
I       Бій Тарас    - група ТУ-2.1
II      Дацко Соломія     - група 202
III     Тридцятник Валентина - група 202

Бій Тарас
професія «Офіціант»
I    Здебська Тетяна - група 306
II   Гусір Володимир - група ТУ-3.1
III  Гнилюх Тетяна    - група ТУ-3,1

Здебська Тетяна

Столяр будівельний, тесляр,водій автотранспортних засобів категорії "B".

Столяр будівельний, тесляр,

водій автотранспортних засобів категорії "B". 

 

Столяр - одна з самих найдавніших професій в будівельній сімї. Раніше столярі та теслярі для роботи обєднувалися в артілі, які виконували будівництво від початку до кінця. Тепер більше столярних виробів виготовляють в заводських умовах за допомогою механізмів та машин якими людина тільки керує. На будівництво вже поступають готові вироби одночасно і праця столяра зараз змінилась, стала більш різновидна і цікава.

Маючи справу з деревом столяр повинен бути добре освіченим про її якість і властивість, а також знати її не тільки позитивні сторони, а й негативні. В професії столяра головна ще одна сторона - можливість творчого підходу і вбудь-якому стані роботи столяра, є можливість вивчити свої творчі здібності. основні виробничі операції: виготовлення з деревини столярних виробів, встановлення та підгонка їх у будівлі, врізка завіс, ручок, замків, збірка вбудованих меблів, встановлення перегородок. 

Тесляр виготовляє стіни з колод та брусів, монтує деревяні дахи, робить щити перегородок, перекриття, обшиває стіни і стелю, обладнує підлогу, встановлює плінтуси, облаштовує опалубки під бетонування.      У процесі роботи тесляр використовує різноманітні ручні (сокира, молоток, пилка, різні свердла, рубанок тощо) та електричні (дискові та стрічкові пили, електросвердло тощо) інструменти і пристрої.

Для якісного виконання професійних обов?язків тесляр повинен мати розвинені наочно-образне мислення та пам?ять, просторову уяву, рухливу нервову систему, стійку увагу, здатність її до зосередження та розподілу. Професія тесляра вимагає від робітника емоційної стабільності, врівноваженості. У роботі також потрібні терпіння, самовладання і самоконтроль.

У зв’язку з тим, що тесляру часто доводиться працювати на висоті, для нього неприпустимі порушення функцій вестибулярного апарату, не координованість рухів, неуважність.

 

Умови роботи

Тесляр працює на відкритому повітрі чи на будівництві, на місці заготівлі матеріалу чи в приміщенні,  якщо виробляється розкрій матеріалу. Виготовлення складових частин конструкції, настил підлог, спорудження дерев'яних перегородок і інше, проводиться, як правило, усередині приміщення.

Тесляр у своїй роботі користується сокирою, пилкою, рубанком, шершебелем (стругання дерева), молотком, долотом, стамескою (видовбування гнізд),коловоротом, свердлом (свердління круглих отворів). Або використовуються електрифіковані переносні інструменти - електросвердла, електропилки, електрорубанки.

Медичні обмеження

Робота не рекомендується людям, страждаючим: алергією на деревний пил; захворюваннями опорно-рухового апарату; нервово-психічними захворюваннями; хронічною пневмонією; тим, що мають значне зниження гостроти зору.

 

Перспективи

На даний час  ручні вироби з дерева високо ціняться споживачами. Навчатись на споріднених професіях  Національного лісотехнічного університету на спеціальностях: технологія деревообробки, лісове господарство.

 

Вимоги до індивідуальних особливостей

·        фізична витривалість;

·        точний окомір;

·        сила і рухливість кистей рук, тулуба, ніг;

·        розвинене відчуття рівноваги;

·        просторова уява;

·        уміння концентрувати і розподіляти увагу;

·        хороша пам'ять;

 

Ринок праці

Потреба в теслярах на ринку праці постійна і досить висока. Теслярі виконують покрівельні роботи, зводять будинки зі зрубу, альтанки, на них є високий попит зі сторони будівельних організацій, можливість відкрити власну справу.

 

 

Споріднені професії

·        паркетник;

·        реставратор дерев'яної архітектури;

·        модельник по дерев'яних моделях;

·        мебляр.

 

 

 

Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення, обліковець з рєєстрації бухгалтерських даних.

Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення, обліковець з рєєстрації бухгалтерських даних.

 

Характер роботи

 

Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення – сучасна  потрібна професія, яка знайомить вас з світом інформаційних технологій. Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення займаються введенням і оформленням текстів, обробкою електронних таблиць, проектуванням, заповненням і обслуговуванням баз даних, створенням презентацій, обробкою графічної інформації.  Коли бізнес почав орієнтуватись на ринок, бухгалтери виявили, що їхня сфера відповідальності дуже зросла і бухгалтерський облік одержав гідне визнання в рамках функціонуючої системи.

 

Бухгалтер несе відповідальність за формування облікової політики, веде бух облік в повному об’ємі, займається оптимізацією оподаткування. У його обов’язки входить оформлення податкових документів, складання балансу та річних звітів і т.д. Без підпису бухгалтера не дійсний жоден фінансовий документ.

 

Учні, що навчаються за кваліфікаційним рівнем Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення додатково отримують знання з налагодженням апаратної частини ПК, отримують базові знання з мережених технологій, поліграфічних технологій та основ веб-дизайну.

 

Поряд з іншими професіями системи профтехосвіти, професію оператор комп’ютерного набору вирізняють комфортні умови праці: оператори працюють в офісних і складських приміщеннях. Проте потрібно пам’ятати про те що робота з екраном монітора вимагає дотримання гігієни праці, щоб уникнути професійних захворювань.

 

Це професія XXI століття, яка користується великим попитом на ринку праці. Ставши гарним фахівцем, Ви можете взяти на обслуговування одну або кілька фірм, при цьому самі розпоряджатися своїм часом. А якщо замислитися про відкриття власного бізнесу, бухгалтерські тонкощі стануть вам у пригоді.

 

Випускники можуть працювати на підприємствах, в установах та організаціях, діяльність яких:

·       супроводжується виконанням технологічних операцій з обробки інформації та програмного забезпечення;

·        обслуговуванням інформаційних систем;

·        пов’язана з розробкою, розміщенням і супроводом Веб-сайтів та пошуком інформації в інформаційних мережах;

· орієнтована на супроводження та захист інформаційно-комунікаційних комплексів.

 

Після закінчення навчання випускник може працювати за обраною професією, або продовжити професійне навчання за споріднене ними професіями вищої школи та технікумів, коледжів. 

 

Навчання на нашій професії, це хороша база для подальшого навчання за спеціальністю: розробка програмного забезпечення, комп’ютерна інженерія, автоматизовані системи управління, до друкарська обробка інформації, облік і аудит. Сьогодні в соціально- економічному житті відбувається перетворення.

 

Попит на фахівців у бухгалтерській справі завжди залишається високим, оскільки жодне підприємство не може функціонувати без цієї професії. Навіть в 40 років бухгалтерові не загрожує відмова на новій вакансії. Навпаки, досвід завжди працюватиме на вас.

 

Вимоги до індивідуально – психоголічних особливостей

        

Високий рівень уваги; лічильно-аналітичні здібності; оперативна пам'ять; схильність до роботи з числами; емоційна стійкість; прагнення до підвищення професійного рівня; схильність до систематичної роботи з літературою; посидючість; принциповість; акуратність; зосередженість; наполегливість; терпіння; вимогливість; педантизм; відповідальність; організованість. 

 

Слюсар з ремонту автомобілів, токар, водій автотранспортних засобів категорії ”С”

Слюсар з ремонту автомобілів, токар, водій автотранспортних засобів категорії ”С”

Основні функції водія: керування рухом транспортного засобу і роботою усіх його механізмів. Він слідкує за справністю всіх механізмів автомобіля, наявністю палива, мастила, води. Водій бере участь в технічному обслуговуванні і ремонті 
автомобіля, ліквідує несправності, які виникають у дорозі. Дуже важливо, щоб водій пасажирського автомобільного транспорту вмів працювати з людьми.

Головний предмет праці — автомобіль, різні вимірювальні прилади та інструменти. Мета праці — вчасно, якісно, безпечно перевозити пасажирів і вантажі. Знаряддями праці водія є прилади керування автомобілем та слюсарномонтажні інструменти.

Найбільш масовою професією на автомобільному транспорті є професія водія автомобіля. Доля водія, пасажирів і пішоходів, цілість вантажів, шляхового обладнання і самого автомобіля багато в чому залежать від автослюсаря — спеціаліста, який готує автомашину в дорогу. Із створенням вітчизняного автомобілебудування та із збільшенням автомобільного парку, безумовно, роль слюсаря з ремонту автомобілів все більше зростає. Робота водія у всіх на видноті.

Найчастіше застосовуються погодинно-преміальна, підрядно-преміальна системи оплати праці. З введенням багатофакторної системи оплати праці за перевиконання плану за різними кількісними та якісними показниками по основної плати нараховується певний відсоток. Середній заробіток також залежить від кваліфікаційного розряду і складності виконуваних робіт. Середній заробіток на підприємствах регіону становить 1000 ~ 2000 грн.

 

Медичні обмеження

1.       серйозні захворювання органів дихання, серцево-судинної, гормональної систем та нирок;
2.      пошкодження верхніх та нижніх кінцівок з помірними порушеннями рухового та опорно-статичних функцій;
3.      погіршення стану зору та слуху;
4.      хронічні гастрити;
5.      захворювання шкіри.

Не можуть бути допущені до навчання та роботи особи, яким характерні:

  •        відсутність спритності рухів;
  •       неуважність;
  •       висока ступінь неврівноваженості;
  •       недостатня точність і обсяг рухової пам’яті;
  •      емоційна нестабільність.

Водій, крім хорошого здоров’я, повинен мати відповідні якості, які є визначальними у його професії. Увага — одна з найважливіших якостей водія. В процесі роботи напрямок уваги змінюється: вона зосереджена то на засобах керування, то на сприйнятті ситуації на дорозі, або на тому та іншому одночасно. Ось чому вміння розподіляти увагу 
професійно важливе для водія.

Йому необхідно мати також хорошу пам’ять, особливо м’язево — рухову. Водій повинен вміти логічно мислити. Це особливо важливо в період, коли людина вчиться керувати машиною. Важливо також, щоб водій мав і хорошу зорову оперативну пам’ять, що дозволяє орієнтуватися в дорозі, економити час для пошуку оптимального маршруту.

Дуже велике значення для водія має реакція — зворотна дія на ускладнення ситуації руху, а також вміння володіти собою. Діяльність водія пов’язана з великим нервовим напруженням і вимагає особливої волі та вміння керувати своїми почуттями. Зберігаючи контроль над собою в критичних ситуаціях, проявляючи кмітливість, вольова людина здатна активізувати психічну діяльність, перебороти труднощі, перемогти страх і в результаті прийняти єдине правильне рішення і уникнути дорожньо-транспортної пригоди.


Перспективи

  •      Вірогідність працевлаштування після навчання;
  •      Галузеві та регіональні потреби господарства щодо відповідальної професії.
  •       Зайнятість жінок.

4.      Інші галузі господарства та сфери діяльності, де можна реалізувати набуті професійні знання. 

Сьогодні Україна — могутня автомобільна країна з багатомільйонним парком різноманітних типів вантажних, легкових автомобілів та автобусів. Для того, щоб величезний парк автомобілів був справний та ефективно працював, потрібні працівники, котрі слідкують за станом автомобілів, усувають неполадки. 

Цим займаються автослюсарі, і потреба в них постійно збільшується. Тому імовірність працевлаштування після навчання висока. Набуті професійні знання автослюсар може реалізувати в інших професіях. Ризик втрати роботи 
майже нульовий.

 Можливості працевлаштування на підприємствах регіону

  1.        ВАТ — АТП 14632;
  2.      ПП «Шенгофер»;
  3.       Автосервіси області, району;

Муляр, штукатур

Муляр, штукатур, маляр.  

Професія штукатура, як майже всі будівельні професії, є досить давньою. Археологічні дослідження одного з семи чудес світу — Єгипетських пірамід — виявили, що їх внутрішні стіни та стелі були оздоблені декоративною штукатуркою і мали унікальний багатокольоровий роз¬пис. Саме слово «штукатурка», яке дало назву професії, походить від італійського «stuccatura», тобто оздоблення, опорядження. І справді, серед оздоблювальних робіт на будівництві штукатурні займають чи не найважливіше місце.

Штукатур є тим будівельним фахівцем, від якості роботи якого залежить, як буде виглядати будинок після вводу в експлуатацію. Висококваліфікований штукатур по своєму рівню наближається до художника. Такий спеціаліст повинен уміти оштукатурювати пілястри, арки, колони, склепіння та інші складні архітектурні деталі. Результати роботи штукатура завжди на видноті, тому кажуть, що його робота є візитною карткою всіх будівельників, які споруджували будівлю. 

У роботі штукатур виконує такі основні операції:

·        виготовлення розчину з сухих готових розчинних матеріалів і сумішей;

·        накидання розчину на поверхню;

·        вирівнювання та затирання поверхонь;

·        опорядження колон, балок, фасадів тощо. 

Штукатурніроботивідносятьсядо робітіз шкідливимиумовамипраціта робітз підвищеноюнебезпекою. При заключенні трудового договору робітники повинні бути ознайомлені письмово з умовами праці на робочому місці. До штукатурних і малярних робіт допускаються особи не молодші 18 років і які пройшли:

·        медичний огляд;

·        вступний інструктаж;

·        інструктаж на робочому місці;

·  попереднє спеціальне навчання і перевірку знань з питань охорони праці; 

Навчання в вищих закладах освіти.

Для допуску до роботи з електроінструментом штукатуру необхідно присвоїти І групу по електробезпеці. При виконанні штукатурних робіт в небезпечних зонах слід видавати наряд-допуск в установленому порядку.

Працівники даної спеціальності перед виходом на роботу проходять медичний догляд. Вимоги до спеціалістів даної професії: фізична витривалість, хороша координація рухів, розвинений вестибулярний апарат,хороший зір.

У переважній більшості регіонів України,  за виключенням працы надлишкових,  штукатур безособливих ускладнень знаходить роботу у будівельних організаціях, на підприємствах та установах різних форм власності, на приклад у домобудівних комбінатах, ремонтних і житлобудівних управліннях тощо.

Суть професії муляра не змінилась з найдавніших часів вона зводиться до кладки стін з цегли, блоків,каменю, на сьогоднішній день асортимент матеріалів дуже великий.

Професія муляр має сталий попит на ринку праці. Працевлаштуватись муляру може в будівельних організаціях, на підприємствах різних форм власності. Ризик безробіття пов’язаний з недостатнім досвідом або низькою кваліфікацію.

При необхідності будівельник, який має відповідний практичний досвід, може працювати стропальником, такелажником, бетонярем, а набувши необхідних навичок, монтажником з монтаж у сталевих та залізобетонних конструкцій.